nieuwe foto's - Reisverslag uit Kumanovo, Macedonië van Leotien Zoete - WaarBenJij.nu nieuwe foto's - Reisverslag uit Kumanovo, Macedonië van Leotien Zoete - WaarBenJij.nu

nieuwe foto's

Door: Leotien

Blijf op de hoogte en volg Leotien

07 Maart 2006 | Macedonië, Kumanovo

Ik heb nog even een paar nieuwe foto's toegevoegd.

Het riviertje loopt aan de rand van de stad, dit weekend was het erg mooi weer dus ben ik een heel eind gaan lopen en toen kwam ik erlangs. Het water was super brak en de huizen die in de buurt stonden dumpten duidelijk al hun afval in het water. Maar ik kwam er wel een herder met schaapjes tegen en iemand die iets van hout aan het hakken was ???

Later kwam ik weer op het centrale plein uit. Als je daar even zit komen ervanzelf Roma kindertjes bij je bedelen om geld en eten. Deze keer was ik voorbereid dus ik had boterhammen en kaas meegenomen. En als ze merken dat je geen Macedonisch praat (hoewel ze daar zelf ook niet echt goed in zijn want ze spreken Roma) wordt je erg interressant en stoppen ze met bedelen en komen ze gewoon naast je zitten. Het wordt helemaal leuk als blijkt dat je een camera bij je hebt. Hoewel het niet echt duidelijk te zien is op de foto, zijn ze allemaal super smerig, dragen de meest rare bij elkaar geraapte kleren en hebben vaak veels te grote slippers ( en als ze geluk hebben schoenen) aan. Aan de andere kant hebben de volwassenen vaak veels te kleine schoenen aan..... Ze wonen aan de rand van de stad vlakbij dat riviertje in een soort krottenwijk en door de slechte lokatie overstroomt het gebied vaak in de lente als de sneeuw in de bergen smelt. Ze zijn duidelijk (weer) de outcast van de samenleving.

en de laaste foto is van de rouw advertenties die overal in de stad op bomen en muren worden geplakt...lekker gezellig. Op zaterdag zie je veel mensen een rondje lopen en de advertenties lezen...zo zijn ze weer up to date over wie er allemaal overleden zijn.

  • 07 Maart 2006 - 11:55

    Tineke:

    Net terug van het uitdelen van laatste dag kaarten (dat zijn oproepen aan de mensen oom toch vooral te gaan stemmen en natuurlijk het liefst P.v.d.A. Dat was vroeg beginnen en dus stond ik om 6 uur op. Toen ik terugkwam sliep je vader nog die had niet eens gemerkt dat ik weg was. De verkiezingsstrijd in Rotterdam is erg spannend, het schijnt een nek aan nek race te worden met Leefbaar. En dus beginnen die Leefbaren als gekken om zich heen te slaan. Vorig weekend is de Leefbaar club (o.a. Pastors en v.d. Anker) op kroegentocht geweest in het bijzin van pers en camera's. Je hebt nog nooit zoiets genants gezien. Maar goed, laten we blij zij dat dat hier allemaal kan. Gaat het allemaal goed met je onderzoek? Het songfestival zal hier ook wel spelen maar als ik eerlijk ben gaat het totaal aan mij voorbij. Ik heb geen idee of er al een liedje is gekozen en wie dat dan zingt. Op dit moment kijk ik alleen maar naar debatten op de t.v. en voer campagne. Gisteren waren we in het Albeda college. Leerlingen hadden daar in een workshop rapteksten geschreven, wij moesten daar als politici op reageren. Ze durfden geen van allen echt goed. Toen kreeg de organisator een lumineus idee, laten de politici het ook eens proberen. En ja hoor, daar stond ik voor een kantine met enkele honderden jongeren te reppen met een collega raadslid. We kregen een daverend applaus. Dus het volgende songfestival ben ik erbij dat snap je zeker wel. Liefs en groetjes van Pappa en Tineke

  • 09 Maart 2006 - 08:18

    Tamarie:

    Wat een ontroerend plaatje, van die 2 kids!
    In Ned. staan de kranten vol van het vertrek van Jozias van Aartsen, het verlies van het CDA en Leefbaar Rotterdam. Waarschijnlijk is in Belgie de vogelgriep ondekt bij een mens, brrr, we wachten maar af!
    Mis je Ned, erg?
    Hou je taai!!

    Tamarie

  • 10 Maart 2006 - 13:14

    Hens:

    lieve Leotien, op mijn gemak heb ik je laatste 3 berichten eindelijk eens bijgelezen. En de foto's bekeken natuurlijk. Wat een andere wereld en wat maak je veel mee!! Je verslag betr. je onderzoek vind ik wel ingewikkeld, het 1e en het 2e, de enquete, het schiet toch wel op? Je eetverhalen spreken me wel aan en de foto's van Zzis, ik heb er een uurtje wakker van gelegen! Dat glitterrokje boven die hoge laarzen... woorden schieten tekort. En op de 2e foto lijkt hij wel een beethe op count Dracula, kwam die ook niet uit die contreien? Een nazaat misschien? Bedankt trouwens voor je felicitatie met de mooiebomen-site. Nooit geweten, dat ik een treurwilg ben. Nooit te oud om te leren.Vandaag komen Cock en Bert eten, nog voor mijn verjaardag.Ik zal je er heel erg bij missen, want wat hebben we toch vaak gezellig en lekker gehapt met elkaar. En nu loop je door kale supermarkten te zoeken. Neem die vleesrollen maar niet hoor, wie weet wat er in zit. Tot de volgende keer. Veel liefs van ons.

  • 13 Maart 2006 - 15:53

    Suus:

    O, had ik dit berichtjes helemaal gemist! En dat terwijl foto`s juist zo sprekend zijn erbij. Mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Macedonië, Kumanovo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2006

Nog eentje dan...om het af te leren!

22 Mei 2006

Belgrado!

12 Mei 2006

Kosovo

10 Mei 2006

........gat in de weg.......

03 Mei 2006

Ambassade feestje
Leotien

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 28105

Voorgaande reizen:

14 Februari 2006 - 30 Mei 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: