NL in FYROM en het songfestival - Reisverslag uit Kumanovo, Macedonië van Leotien Zoete - WaarBenJij.nu NL in FYROM en het songfestival - Reisverslag uit Kumanovo, Macedonië van Leotien Zoete - WaarBenJij.nu

NL in FYROM en het songfestival

Door: Leotien

Blijf op de hoogte en volg Leotien

07 Maart 2006 | Macedonië, Kumanovo

Ojee grote opschudding!! Zaterdag waren de voorrondes van het songvestival op de nationale tv. Nu is dit in Nederland al tenenkrommend erg hier was het nog veeeeel erger, echt super lachwekkend. Er waren 20 inzendingen de een nog valser dan de ander met hele foute dansers, kleding creaties en achtergronkoortjes. Maar uiteindelijk na een spannende telefoonstemming en live uitzending vanuit de Blue Room (beetje A la Tooske en Idols :) ) kwam de uitslag. Ene Elena won...en ik moet zeggen het liedje was geen eens echt slecht..dus jullie weten op wie je moet stemmen :) :) En nu komt het probleem, wat het hele land in opschudding brengt, wat op de voorpagina's staat en waar zelfs tijdens het journaal uitgebreid aandacht aan wordt besteed. Volgens de nummers 2 van de voorrondes is er gesjoemeld met de uitslag......nou hoe durven ze??? Zij vinden natuurlijk dat zij gewonnen hebben en naar Athene mogen....Alsof ze hier niet genoeg andere problemen hebben waar ze zich druk over zouden moeten maken, maar ja het songfestival is nu eenmaal het event van het jaar....en op het kantoor begrepen ze er maar niets van dat wij in NL er niks aan vinden:)

Ik kom hier trouwens op de meeste onverwachte momenten stukjes NL tegen! In de supermarkt bij de zakken met macaroni staat op eens een pak lasagne waar opstaat: alleen gehakt toevoegen, dan sta je wel even raar te kijken. En toen ik opzoek was naar een koekenpan, kwam ik in de geweldige winkel China Shopping een doos tegen waarop stond: 3 koekenpannen, kijk dat kan niet missen dus die heb ik toen gekocht. Helaas zijn het wel $%^# pannen, alles bakt aan en alleen het midden wordt warm waardoor het daar zwart is en de rest nog niet gaar etc.

En het mooiste zag ik gisteravond op tv het begon als echt een flashy auto reclame, dus een of andere glimmende auto die door water rijdt, scherpe bochten maakt etc...zie ik opeens de Willemsbrug!!! en daarna de boompjes en de skyline en daarna natuurlijk de erasmusbrug!!!! Jey Rotterdam Rules zelfs in Macedonie!!!!

Ciao

x

Leotien

ps. Ze hebben hier ook JAG op tv!!!!! olee ole ole ole ik hoef niks te missen!! Harmon Rabb rules ook in Macedonie net zoals Rotterdam!!!

• 07 Maart 2006 - 13:16

André:

Je bedoelt Tefalpannen??
    Of is het Tefalpanne?

Je mag wel blij zijn dat je in de Balkan zit, want hier is JAG van de buis. Tegenwoordig eet ik een uur vroeger en kijk ik dan maar naar ER, maar dat is een stuk minder smakelijk.

-X-
    André

• 08 Maart 2006 - 12:02

Carola:

Ha Leo,

Tja, drie koekenpannen uit een winkel genaamd China shopping, dan kun je misschien verwachten dat er één en ander aan gaat branden hm? :P
    Maar hoe staat ;t met je onderzoek? Heb je al toestemming van 't ministerie?
    Hebben ze daar eigenlijk ondertiteling of nasynchronisatie? Je bent trouwens al bijna een maand daar, gaat snel zeker?
    Nou, veel plezier verder!
    Lfs, Carola

• 09 Maart 2006 - 08:12

Tamarie:

Ja, je moet je toch ergens druk om maken, he?
    Lang leve JAG, we lovvvee Harmon Rabb! Nou ja, Aar houdt meer van MAC (nee, niet macdonalds) maar Sarah Mackenzie!
    Ciao