Foto's telefoonnummer en andere belevenissen - Reisverslag uit Kumanovo, Macedonië van Leotien Zoete - WaarBenJij.nu Foto's telefoonnummer en andere belevenissen - Reisverslag uit Kumanovo, Macedonië van Leotien Zoete - WaarBenJij.nu

Foto's telefoonnummer en andere belevenissen

Door: Leotien

Blijf op de hoogte en volg Leotien

20 Februari 2006 | Macedonië, Kumanovo

Hallo allemaal daar in het verre verre nederland!!!

OLE ole ole Marianne Timmer goud op de 1000m!!! en believe it or not het werd zelfs vertoond op eurosport!!! Nu heb ik een beetje een haat liefde verhouding met eurosport want als ze schaatsen laten zien, loopt het kanaal van de kabel of is er storing steeds op het moment supreme!
Zoals donderdag bij de ploegenachtervolging, ik helemaal blij dat ze speed skating lieten zien...want ze vinden ijshockey, schansspringen en alle anders sporten belangrijker....krijg ik storing precies op het moment dat de mannen starten!! whaah..niet dat ik veel gemist heb bleek achteraf want ze vielen maar toch...
Gisteren het zelfde....ik zag Timmer schaatsen en eerste worden maar de andere kanshebbers moesten nog....loopt het beeld vast!! Maar wonder boven wonder lieten ze het op de nationale zender van Macedonie ook zien....dus kwam het toch nog goed allemaal.

Ik heb wat foto's geplaatsts van mn huisje en een paar van de omgeving. Je ziet de slaapkamer, keuken en huiskamer...
De foto 11 oktovri is het huis waar ik woon op de tweede verdieping rechts (met balkon). De andere foto is van het ziekenhuis, waar ik elke dag langs loop. Volgens mij bestaat Kumanovo uit +- 3 grote straten waarvan ik er aan 1 woon....zeg maar dat er een Blaak, Coolsingel en Weena is en dat is het. Nou, in dit ziekenhuis wil je dus niet terecht komen, en ik zal proberen een foto te maken van de ambulance want dat ziet er helemaal niet uit :)

De laatste foto is van het centrale plein, deze foto laat wel echt zien hoe het hier is. Het plein wordt op dit moment gerenoveerd (Kumanovo is een soort van culturele hoodfdstad van het jaar), maar de werkzaamheden zijn een paar maanden geleden begonnen en door de vorst, sneeuw en kou konden ze niet verder. Nu ligt het hele plein open, ijzerwerk overal en grote gaten in de grond zonder hekje er omheen...dus oppassen waar je loopt!! Maar toch de lucht is strak blauw! Mensen zijn allemaal buiten en iedereen loopt een beetje rond en zit in de zon.
Het is dus niet zo'n grote stad dus je komt altijd wel iemand tegen die je kent.

Het was erg mooi weer dit weekend je kon zonder jas naar buiten. Toen ik zaterdag boodschappen ging doen was ik eerst veels te warm aangekleed, met panty, tshirt dikke trui, sjaal etc....ik verwachte de kou zoals van de week, toen scheen ook de zon maar was het onder nul. Maar ik denk dat het dit weekend wel richting de 10 graden ging dus met alleen een trui ging het prima, zonnebril op en jas snel terug gebracht.

Ik heb eerst een macedonisch simkaart geregeld, mn nummer hier is nu: 075 973891, geen idee wat je er voor moet zetten vanuit NL, maar toch...

Daarna ben ik naar de markt geweest. Dat is een grote overdekte hal waar je werkelijk alles kunt kopen. Veel fruit (maar alles alleen per kilo), pantoffels, kleding, pannen etc etc. De bananen zijn super groot, en de sinaasappels erg lekker.

Ik heb ookal het echte nachtleven van Kumanovo beleeft...tenmiste als je het zo kan noemen....:):)
Donderdag was ik in een of ander club. Maar hier gaat het er toch wel wat anders aan toe dan in NL. Iedereen zit, ook al staat de dansmuziek hard, want waarom zou je dansen als je ook kan zitten is de algemene gedachte....Voor de rest staat in elke bar, de tv op fashion channel.....Daar zijn ze echt helemaal gek van, vooral om 0.00 want dan begint midnight watch waarin de nieuwste zwemkleding en lingerie wordt getoond :):)
Het was wel heel gezellig, iedereen wil met je praten.Ze spreken allemaal goed engels, en de gene die nog engels aan het leren zijn (vele nemen extra lessen) waren eerst verlegen maar naarmate het later werd maakte dat allemaal niet zoveel meer uit.

Zaterdag ben ik met Cheryl (vrijwilliger uit Amerika) en Bosko naar een film/ documentaire over zigeuners geweest. Het was erg grappig ookal verstonden wij er natuurlijk weinig van. Bioscoopkaartje kost hier 80MKD dat is +- 1,30 euro dus dan kan je nog eens een keertje naar de film! Tegen deze film was veel geprotesteerd door de Roma gemeenschap omdat ze vonden dat ze er slecht vanaf kwamen (daarom is het nu echt een hype en wil iedereen de film zien...dus wij ook :)). Ik vond dat wel meevallen, de film volgde het leven in een roma dorp en liet de mensen zien die allemaal vonden dat ze de beste in iets waren...in zingen...in duivel uitdrijving...in meisje versieren (dat was een 75 jarige man:):))...in intelegentie, in trommelen etc etc.

Zo ik ga maar weer eens aan het werk :), niet dat er echt veel te doen is op het moment. Veel projecten die zijn opgezet moeten wachten totdat er geld voor beschikbaar is dat moet komen van allerlei buitenlandse fondsen. Maar als dat geld vrij komt wordt het wel drukker. Nu kan ik wel goed mn onderzoek voorbereiden. IPK had niet echt veel op en aanmerkingen op de plannen dus ik ga gewoon maar door.

ciao!

Leotien

  • 20 Februari 2006 - 09:52

    Suus:

    Hey Leo! Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen en om er wat foto`s van te zien om een indruk te krijgen :-D Ziet er ruim uit! En nog een TV ook.. wow! k Ga zo richting A`dam want ik heb vanmiddag patient (ben nu nog in Rotterdam). Heb gisteren een gratis bank opgehaald; is zo`n roodgeruite die jij ook thuis hebt gehad, erg grappig! Nu m`n huisje nog...
    xxx Suus

  • 20 Februari 2006 - 14:08

    Arnoud & Marliese:

    Hoi Leotien,

    Leuke berichten! Heb je al een mooie plek gespot voor een Amuse Restaurantje plaatselijke stijl. We houden ons aanbevolen want er lijkt daar wel een goede markt voor uitgaan als we je verhalen lezen.
    Maak er wat moois van,

    groet en liefs,

    Arnoud & Marliese

  • 20 Februari 2006 - 15:05

    Oma:

    bij marry de foto's gezien van je huis en omgeving, je keuken, kamer en huiskamer ze zien er gezellig uit. Leuk dat we dat zo kunnen zien. Blij dat marry belde om te komen kijken. Ik vind het grandioos. Hopelijk blijft het goed met je gaan en tot een volgend bericht. Liefs en een dikke kus van oma en ook van mij (marry). Leuk dat we zo met elkaar kunnen kletsen.

  • 20 Februari 2006 - 19:23

    Hens:

    Lieve Leotien, ik heb met plezier je verslag gelezen en naar de foto's gekeken. Leuk, dat plein, lekker dynamisch en spannende boys ook, op de bankjes. En je huis! Het familiezilver is in de kast blijven staan; ze hebben het goed met je voor zeg. Lekker keukentje ook; goed voor vele gezonde maaltijden. Maar het meest genieten we natuurlijk van je verslagen; het lijkt wel of je al ikweetniet hoe lang daar bent i.p.v. een week!! Mooi dat oma het ook volgt via de PC van Marrie. Wij denken wel veel aan je. En je moest vooral de groeten hebben van mijn tante Pautje, tegen wie ik pas vertelde over jou daar. "Meid, dat kind!!!! Hoe is het mogelijk!!!! En de groeten dus. Ook van ons. xxxx Hens

  • 20 Februari 2006 - 22:54

    Tamarie:

    Hoi Leotien,

    Zo te horen vermaak je je wel! Leuk om je belevenissen van een afstand te kunnen volgen.
    Het was hier inderdaad groot nieuws: Marianne Timmer goud en dat gezicht!
    Nog veel plezier,

    Groetjes van Arie en Tamara

  • 21 Februari 2006 - 08:12

    Anette:

    Hi Leo, Wat leuk om de foto's te zien! Je hebt wel een mooi kleedje op je tafel liggen. Je huis is wel groot zeg.
    Groetjes!

  • 21 Februari 2006 - 17:07

    Mirjam:

    Hé Leo!
    Zo te zien heb je het wel naar je zin en lekker druk. Ik geloof dat jouw huis groter is dan de onze, ziet er wel gezellig uit, ik zie je al lopen met je kachel achter je aan, hihi. Hier gaat alles z'n gangetje, met echt hollands weer: kou, nat, wind. Heel veel succes met je project!
    dikke zoen Meer

  • 22 Februari 2006 - 13:56

    Marlinda:

    Haai Leo,

    Alles goed, lees ik!!! Hier ook, beetje koud, maar ach. Jij hebt het slimmer bekeken. Leuke foto's, je begrijpt: foto's van het ziekenhuis vind ik erg interessant, ben benieuwd hoe die ambulance eruit ziet. Have fun!!!! groetjes Marlinda

  • 23 Februari 2006 - 12:46

    Jacomien:

    Ha Leotien,
    Super die foto's. Het ziet er allemaal nog precies hetzelfde uit. Fijn dat je ook Tito's kop mag aanschouwen voor je gaat slapen... En wat er achter elk deurtje van de kastjes zit zijn echt verrassingen he? Mottenballen in pantykousjes, oude vieze sloffen, schuursponsjes die zo'n 20 jaar zijn gebruikt, enz. enz. Ik geloof dat wij niks hebben laten liggen hoor!
    Mooi weer geloof ik! Beter..
    Groetjes Jacomien

  • 05 Maart 2006 - 18:39

    Joke V.:

    Hoi Leotien,
    Ik ga echt 20 jaar terug!!! Die parketvloer lag ook in mijn appartement in Moskou. Alhoewel ik moet zeggen, dat je keuken er veeeeel moderner uit ziet (heb je trouwens ook kakkerlakken?. De moderne bureaustoel bij IPK is een echte timeworp naar 2001/2/3! Dat van dat opengebroken plein herken ik ook. Werken de vrouwen daar trouwens ook veel harder dan de mannen? En wat dat ziekenhuis betreft: mogen mannen daar ook alleen maar naar de vrouwen zwaaien (buiten), die net bevallen zijn? En heeft het verplegend personeel ook van die slagers-mutsen op? Ben je telefonisch nu al bereikbaar (je moeder was het nog niet gelukt). Dan probeer ik het ook binnenkort. Liefs, Joke and family :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Macedonië, Kumanovo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2006

Nog eentje dan...om het af te leren!

22 Mei 2006

Belgrado!

12 Mei 2006

Kosovo

10 Mei 2006

........gat in de weg.......

03 Mei 2006

Ambassade feestje
Leotien

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 28095

Voorgaande reizen:

14 Februari 2006 - 30 Mei 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: